رویا دانلود

رویا دانلود | متفاوت از همه

رویا دانلود

رویا دانلود | متفاوت از همه

اسپایدار،یک پرچمدار از نوع ایرانی

تیم نویسندگان رویا دانلود | چهارشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۲، ۰۸:۰۰ ب.ظ | ۰ نظر

اختصاصی رویا سافت

پس از اینکه جی ال ایکس با حرف و حدیث های زیاد که تعدادی از آنها درست و تعدادی هم غلط گوشی های هوشمند خود را با پایه ی سیستم عامل آندروید روانه ی بازار کرد شاید کسی حتی خود شرکت هم انتظار نداشت که در مدت دو سال به فروش خوبی برسند و بتوانند گوشی های جدید و خوبی را همپای کمپانی های معتبری همچون هواوی روانه ی بازار کنند و بتوانند حداقل یکی از انتخاب ایرانیان برای خرید باشند. حال چرا جی ال ایکس را با هواوی مقایسه کردیم.

برای خواندن ادامه مقاله به ادامه مطلب برین.

خوب درست است که هواوی یک کمپانی چینی (البته از نوع مرغوب و معتبرش) است اما همین کمپانی نیز که پیش تر به تولیدات در زمینه ی مخابرات می پرداخت چند سالی نیست که پا به عرصه ی پرفروغ و البته پر فروش تولید تلفن های همراه هوشمند مبتنی بر آندروید پرداخته است، به علاوه اینکه سخت افزار تقریبا مشابهی به خصوص در گوشی های  جدیدش مد نظر قرار داده که از این حیص می توان آن را بهترین گزینه برای مقایسه با جی ال ایکس دانست. اما خوب هواوی برتری های زیادی نسبت به GLX دارد ازجمله: رابط کاربری اختصاصی با نام Emotion UI که رابطی است سبک و زیبا و شخصی سازی شده برای کاربر، هم چنین در بعضی از گوشی های و تبلت هایش از چیپست ساخت خود با نام K3V2 که شامل یک پردازنده 4 هسته ای و یک گرافیک 16 هسته ایست استفاده می کند و طراحی و تولید همه قطعات اسمارت فون هایش را به طور کامل تقریبا خودش انجام می دهد.

اما برگردیم به جی ال ایکس اسپایدر که یک گوشی 5 اینچی با کیفیت تصویر اچ دی و رزولوشن 720در1280 که تراکم پیکسلی خوب 294 PPi را ارائه می دهد که به هیچ عنوان نمی توان پیکسل های را با چشم عادی دید. سخت افزار این گوشی نیز از یک چیپست مدیا تک از نوع 6589 که شامل پردازنده ی 4 هسته ای با کلاک 1.2 گیگاهرتز و یک گرافیک PowerVR SGX 544 و یک گیگابایت رم است.

اما شگفتی های این گوشی به دوربین های آن برمی گردد جایی که جی ال ایکس در انتخاب دوربین سنگ تمام گذاشته و از یک دوربین 13 مگاپیکسلی با فلاش ال ای دی و قابلیت عکاسی HDR و پانوروما و ... در پشت و یک دوربین 8 مگاپیکسلی برای مکالمات ویدیویی استفاده کرده است. باتری این گوشی 2000 میلی آمپر است و از آندروید خشک و خالص ورژن 4.2.2 استفاده شده که البته خود نسخه ی خام آن هم بسیار زیبا و کاربردی است.

این مشخصات در سایت رسمی جی ال ایکس بیان شده که البته به همه ی آن ها باید قابلیت دو سیم کارته بودن را نیز اضافه کرد.و قیمت این گوشی هم البته بسیار خوب و 779 هزار تومان است.  درست است که این اطلاعات و بررسی رو کاغذ است اما با این مشخصات این اسمارت فون از پس اجرای همه ی بازی های اچی دی و پخش فیلم اچ دی و فول اچی دی و سایر پردازش های سنگین بر خواهد آمد هر چند که چیپست مدیاتک نمی تواند سریعترین عملکرد را مانند کوالکام ارائه دهد اما عملکرد آن سریع، خوب و قابل قبول است.

به هر حال باید دید این پرچمدار ایرانی شرکت جی ال ایکس چه قدر توانا و قابل رقابت با محصولات خارجی و داخلی خواهد بود اما مطمئنن با استقابل خوبی در داخل رو به رو خواهد بود. همانطور که اکنون به گفته ی جی ال ایکس فروش دو میلیون گوشی توسط این شرکت ما را به داشتن یک شرکت خوب داخلی امیدوار می کند.

با این که احتمالا این گوشی هم مانند قبلی ها شاید طراحی چین باشد اما همین که در این مونتاژ می شود و یک سری از سخت افزارها و نرم افزار در ایران بر روی آن قرار می گیرد خوب است،چرا که قله ی پیشرفت را نمی توان یک شبه پیمود. اما جی ال ایکس هم نباید به این نوع تولید و سود دهی راضی باشد و سعی در تولید گوشی صد در صد ایرانی باشد. قطعا نمی توان همه موارد یک گوشی را یک شرکت یا یک کشور انجام دهد اما می توان مانند سامسونگ،ال جی،اچ تی سی و هواوی عمل کرد. و یادمان نرود که سامسونگی که الان غول تولید تلفن همراه در جهان است چه بوده و چه شده که در ابتدا حتی در زمینه ی محصولات الکترونیک فعالیت نمی کرد اما این تلاش و پشتکار استفاده از نظرات و انتقادات است که باعث پیشرفت می شود چیزی که در ایران تقریبا برای مردم و مدیران تعریف نشده است. به عنوان مثال یا ازهمین جی ال ایکس فقط بد می گویند یا سنگش را به سینه می زنند که هر دو اشتباه است. این که گوشی ایرانی کلا به درد نمی خوره یا این که تولید ملی هر طوری باشه خوبه هر دو اشتباهه باید مزایا و معایب را با هم دید و بیان کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی