رویا دانلود

رویا دانلود | متفاوت از همه

رویا دانلود

رویا دانلود | متفاوت از همه

گوشی ها و تبلت های ایرانی,نقد و بررسی،مشاوره خرید

تیم نویسندگان رویا دانلود | چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲، ۰۸:۰۰ ب.ظ | ۵ نظر

اختصاصی رویا سافت

بخش اول:نقد وبررسی

نقد ما در مورد تبلت دیمو 500 رو بخوانید و فقط بدانید که وزن این تبلت 650 گرم نیست و 350 گرم است. ما این قضیه رو زودتر فهمیدیم اما اصلاح نکردیم چون این اطلاعات ما همه اطلاعات خود شرکت دیمو بود و قبل از اینکه دیمو اطلاعات را اصلاح کند ما متوجه شدیم اما از آن جا که شرکت باید اطلاعات درستی رو رو سایت بذاره تا مدتی حذف نکردیم. آیا شرکت نباید اطلاعات درستی درباره ی محصول تولیدی خودش بده؟

چند سالی بیش نیست که بازار گوشی های هوشمند و تبلت ها در بازار دنیا داغ شده،که خوشبختانه یا متاسفانه این تب به ایران هم رسیده،طوری که وقتی پیش تولید موبایل یا تبلتی از یک کمپانی در اون ور دنیا کلید می خورد در کمتر از چند ساعت در ایران علاقه مندان و فعالان در این زمینه باخبر می شوند و  محصولات کمپانی های بزرگ خارجی (حتی پرچمداران وگران قیمت ها) پس از ارائه و عرضه در اون ور آب فورا در ایران هم عرضه می شوند که این مسئله خود گویای علاقه مندان فراوان این محصولات در ایران است.


اما این تب و تاب در ایران با شروع تولید گوشی ها و تبلت های هوشمند نیز همراه شده است. اولین بار شرکت جی ال ایکس یک گوشی هوشمند و در زمینه ی تبلت ها نیز نخستین بار شرکت دیمو دست به این کار زد. اما از نقدها و بررسی های بی مورد که بگذریم نکات جالب توجهی پیدا می کنیم. ما اصلا با تولید محصول ایرانی، حتی اگر این محصول تنها در ایران مونتاژ شود مخالف نیستیم اما نکته اینجاست که ما حتی در مونتاژ و انتخاب و خرید قطعات و مچ کردن آنها در محصولات نیز مشکل داریم. یعنی حتی مونتاژ هم نیاز به توانایی و علم دارد.

برای خواندن ادامه ی این مقاله به ادامه مطلب برین.

به عنوان مثال جدیدا شرکت دیمو تبلت با نام دیمو 500 تولید کرده که مشخصات فاجعه آمیزی دارد:

سیستم عامل:Andriod 4.0.4
وزن :650 گرم
 Boxchip A13: پردازنده
دیسک درایو: حافظه داخلی 4 GB
صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی LCD Capacitive - اندازه 7.0 اینچ
امکانات: WiFi - کارت خوان - وب کم - حسگر شتاب سنج - USB - ساپورت 2 سیم کارت بصورت هم زمان
باتری:2200 میلی آمپر
نوع کارت حافظه قابل نصب :با قابلیت افزایش تا 16 گیگابایت Micro SD
همانطور که مشخصات را در بالا خواندید و شاهکارهای این محصول را نیز درک کردید.
وزن 650 گرم (که البته در دیمو سابقه داره و تبلت Dimo 600 به علت وزن 650 گرمی به این نام درآمده بود) آن هم در میان تبلت های هفت اینچی یعنی افتضاح. یعنی در یک رقابت ساده که اولین معیار آن طراحی و وزن است این تبلت شکست خورده و بازنده است،طوری که نمی تواند به رقابت ادامه دهد. تکنولوژی هم اکنون آن قدر پیشرفت کرده که کاربران این نوع وسایل وزن های معادل 340 گرم برای یک تبلت هفت اینچی را وزن متوسط می دانند و وزن های بالای 340 گرم را وزن زیاد.(البته این مسئله به نوع محصول نیز بستگی دارد مثلا وزن 340 گرم برای یک تبلت گران قیمت 1.5 میلیون تومانی  زیاد اما برای یک تبلت با قیمت هشتصد هزار تومان مناسب است).
هر چه فکر کردیم درک نکردیم که از چه موادی در طراحی استفاده شده که وزن یک تبلت تا این حد بالا رفته است.
برای اثبات این موضوع، تبلت دیمو 500 را با چند تبلت مقایسه می کنیم:
تبلت گوگل نکسوس:340 گرم
تبلت گلکسی تب 2: 344 گرم
تبلت جت جی ال ایکس: 346 گرم(قیمت 450 هزار تومان)
تبلت مدیا پد 7 لایت هواوی: 370 گرم
تبلت مارشال ام ایی 702: 320 گرم (قیمت 200 هزار تومان)
اما دیمو جوری سنگ تمام گذاشته است که این تبلت را می توان با تبلت های 10 اینچی مقایسه کرد و در سنگینی برنده را دیمو 500 دانست:
تبلت هوای مدیاپد10:وزن 580 گرم
تبلت گلکسی تب 2,10 اینچی:587 گرم
و در اینجا دیمو 500 می تونه تو گینس ثبت شه چون حتی تبلت های 10.1 اینچی رو هم پشت سر گذاشت.
اما ایرادات این تبلت به اینجا ختم نمی شوند. باتری بسیار ضعیف 2200 میلی آمپری که بدون هیچ تستی صد در صد حتی دوام 4 ساعت تماشای ویدیو و بازی را هم نخواهد داشت. سیستم عامل هم که آندروید 4.0.4 که کمی قدیمی شده اما باز ایراد خاصی نمی توان گرفت با این که نسخه خشک و خام و خالص آندروید در آن استفاده شده است. و شاهکار دیگه ی دیمو که حتی در تبلت های ارزان قیمت هم پیدا نمی شود، پشتیبانی از کارت حافظه تنها تا 16 گیگابایت است که حتی ضعیف ترین تبلت های چینی 32 گیگ را ساپورت می کنند.
توجه کنید که حتی اگر قیمت این تبلت 175 هزار تومان هم باشد(که هست و این تبلت در فروشگاه سایت دیمو موجود است)،دلیل بر وزن زیادش نخواهد بود. (تبلت دیمو 600 نیز 650 گرم است و قیمتش 580 هزار تومان است)
حال قضاوت با خودتان!!

بخش دوم:مشاوره خرید

و حالا بخش دوم مشاوره خرید

ما در این قسمت از این پست قصد داشتیم:چند موبایل،تبلت،لپ تاپ و دوربین دیجیتال را برای خرید معرفی کنیم اما چون پست خیلی طولانی میشد از لپ تاپ و دوربین دیجیتال صرف نظر کردیم و اگه بخواید در پست های آینده این کار رو هم خواهیم کرد.

جی ال ایکس اسنوی


بگذریم،اصولا وقتی از خریدتون راضی هستید که علاوه بر اینکه  محصول با کیفیت و خوبی خریدین قیمتش هم مناسب باشه،بنابراین ما در این راه،راهنمایی تون می کنیم.

گوشی اسنوی (دوهسته ای)جی ال ایکس


ساده و مختصر بگم این گزینه با قیمت 399 هزارتومان(امکان خرید از سایت رسمی شرکت) گزینه ی بسیار مناسبیه.

مشخصات و قیمت خوب این گوشی باعث محبوبیتش شده.Cpu دوهسته ای(فرکانس 1 گیگاهرتز،رم دستگاه 512 مگابایت)،دوربین 5 مگاپیکسل با کیفیت (دارای فلش)،4 گیگ حافظه داخلی(2.5 گیگ در دسترس)،ساپورت کارت حافظه تا32 گیگ،صفحه نمایش 4 اینچی با کیفیت(480*800)و گارانتی رسمی جی ال ایکس ... . گزینه ای که حداقل میشه روش فکر کرد.

هواوی Asend Y300


اگه از کسایی هستید که  اعتقادی به خرید کالای ایرانی ندارید، می تونید این گوشی رو از کمپانی معتبر هواوی رو بخرین که قیمتش حدود 385 تا 400 هزار تومانه و 90 درصد مشخصاتش مثل اسنوی جی ال ایکسه. گارانتی 1 ساله پارس مایکروتل رو هم داره.

ولی پردازنده گرافیکی این محصول Adreno 203 هست که کمی ضعیفه و از فیلم برداری اچ دی عاجزه و فیلم های اچ دی رو هم به زور نمایش میده و بازی های اچ دی جدید رو باز نمیکنه.(منظور از جدید یعنی بازی های روز ولی بازی های اچ دی دیگه رو باز میکنه) حالا از ما گفتن بود!

تبلت ایسوز Fonepad ME372CG

این تبلت با مشخصات عالیش (مخصوصا پردازنده دو هسته ای اتم اینتل با فرکانس 1.6 گیگاهرتز) قابلیت مکالمه،1 گیگ رم،جی پی آر اس و EDGE،بلوتوث،وای فای و تماس و پیامک ودوربین 5 و گارانتی 1 ساله و3G خلاصه همه چیز و از همه مهم تر با قیمت حدود 699 هزار تا 800 هزار تومان گزینه ی فوق العاده مناسبی برای خرید. 

تبلت لنوو Ideapad S6000

خوب شاید دوست داشته باشید یک تبلت 10 اینچی با کیفیت خوب و امکانات فول و قیمت مناسب اونم از یه برند معروف بخرین(توقعتون خیلی زیاده خدایی) و باید بهتون بگم این مدل لنوو همون چیزیه که شما میخواین.


Cpu چهار هسته ای با فرکانس 1.2 گیگاهرتز(رم 1 گیگ),صفحه 10 اینچی با کیفیت،امکان اتصال سیم کارت(جی پی آر اس نداره)،دوربین 5 مگاپیکسل،بلوتوث (نسخه 4),آندروید 4.2 و 16 گیگ حافظه داخلی و ... .

این دیگه با حدود قیمت 820 تا 880 هزار تومان فکر می کنم ارزش خرید رو داره.رو همشون فکر کنید.

درضمن این مقاله کاملا اختصاصی و درصورت کپی بدون منبع و لینک مستقیم در سایت شما،آدرس سایت به موتورهای جستجو ارائه میشه و رتبه تون پایین میاد.


نظرات  (۵)

  • خرید تبلت
  • ممنون از سایت خیلی خوبتون
    مرسی
    پاسخ:
    سلام. خواهش می کنم.
    سلام تبلت های جدید دیمو روهم تو نقد وبررسی بزارین
    دزم کسی که به قیمت پاین تبلت DIMO 500نگاه میکنه دیگه به وزنش نگاه نمی کنه
    پاسخ:
    سلام
    وزنش که 350 گرم و بد نیست. ابتدا سایت خود شرکت زده بود 650 گرم. در ضمن ما تبلت هایی با کیفیت بهتر و قیمت 200 یا 300 هزار تومان الان زیاد داریم.
    سعی می کنیم تبلت های جدید رو هم بررسی کنیم.
    ممنون از سایت خوبتون
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از اظهار لطفتون.
    ممنون از سایت خوبتو
    پاسخ:
    ممنون از نظرتون.
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    ****** تو این نقد مزخرفت مسخره ****-
    پاسخ:
    سلام
    ناراحتی شما نمی دونم برای چیه ولی نقد کاملا کارشناسی شما با سر زدن به سایت هایی مثل آی تی رسان می تونید ببینید که مثلا وزن 400 گرم رو برای تبلت زیاد می دونن و درست هم هست حالا چه برسه به 650. حالا ما اگه می خواستیم مثل اونا نقد کنیم که دیگه هیچی.

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی